Apeliacijų atmintinė

Apeliacija – apelianto raštu pateiktas prašymas išnagrinėti galimai netinkamą žinių įvertinimą ir / ar galimą vertinimo procedūrų pažeidimą.

Apeliantas – apeliaciją pateikęs studijuojantis arba stojantysis asmuo.

Skundas – Universitetui pateiktas studijuojančio asmens prašymas išnagrinėti ir įvertinti Universiteto darbuotojo, padalinio ar valdymo organo veiksmus ar neveikimą, galimai lemiančius studijuojančio asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimus.

Apeliaciją arba skundą gali teikti: 

  • Vienas studentas
  • Studentų grupė (Kai apeliaciją arba skundą teikia studentų grupė, ją pasirašo visi studentai, tačiau ne daugiau kaip trys studentai yra nurodomi studentų grupės atstovais, su kuriais tiesiogiai komunikuoja Apeliacinė komisija.

Apeliacijų rūšys: 

  • Apeliaciją dėl pasiekimų įvertinimo balo;
  • Apeliaciją dėl žinių vertinimo procedūrų pažeidimų;

Skundų rūšys: 

  •  Skundą dėl administracijos veiksmų, išskyrus skundus dėl studijų programų turinio, akademinės etikos arba darbo santykių.

Apeliacijų arba skundų pateikimas:

  • Prieš pateikdamas apeliaciją dėl pasiekimų įvertinimo, studijuojantis asmuo privalo per 3 darbo dienas nuo įvertinimo paskelbimo datos kreiptis į jį vertinusį dėstytoją (komisiją), kad jam būtų sudaryta galimybė susipažinti su savo rašto darbu ir jį aptarti. 
  • Studijuojantis asmuo, nesutikdamas su vertintojo (komisijos) paaiškinimais ir argumentais, per 5 darbo dienas nuo rezultato įvedimo į Universiteto informacinę sistemą datos gali raštu pateikti apeliaciją dėl pasiekimų įvertinimo pažeidimų.
  • Apeliacija dėl vertinimo tvarkos procedūrų pažeidimų gali būti teikiama iškart, nesikreipiant į vertinusį dėstytoją ar komisiją.
  • Apeliacijos ir skundai yra teikiami elektroniniu paštu vilniustech@vilniustech.lt

Apeliacija dėl pasiekimų įvertinimo balo:

  • Prieš pateikdamas apeliaciją dėl pasiekimų įvertinimo, studijuojantis asmuo privalo per 3 darbo dienas nuo įvertinimo paskelbimo datos kreiptis į jį vertinusį dėstytoją (komisiją), kad jam būtų sudaryta galimybė susipažinti su savo rašto darbu ir jį aptarti. 
  • Studijuojantis asmuo, nesutikdamas su vertintojo (komisijos) paaiškinimais ir argumentais, per 5 darbo dienas nuo rezultato įvedimo į Universiteto informacinę sistemą datos gali raštu pateikti apeliaciją dėl pasiekimų įvertinimo pažeidimų.

Apeliacija dėl žinių vertinimo procedūrų pažeidimų:

  • Apeliacija dėl vertinimo tvarkos procedūrų pažeidimų gali būti teikiama iškart, nesikreipiant į vertinusį dėstytoją ar komisiją.
  • Apeliaciją galimą rašyti dėl nesudarytų sąlygų laikant atsiskaitymus.
  • Apeliaciją galima rašyti dėl vykdomo galutinio atsiskaitymo , kai daugiau negu 30 žmonių grupę prižiūri tik vienas dėstytojas.

Skundas dėl administracijos veiksmų, išskyrus skundus dėl studijų programų turinio, akademinės etikos arba darbo santykių:

  • Pranešti apie etikos kodekso pažeidimus galima visada, bet siūloma per daug neuždelsti.

Apeliacinės komisijos ir jų sudarymas:

    • Gauta apeliacija arba skundas studijų prorektoriaus nukreipiami nagrinėti Fakulteto arba Universiteto apeliacinei komisijai.
    • Universiteto apeliacinė komisija nagrinėja apeliacijas ir skundus dėl: 
      • Pasiekimų įvertinimo arba vertinimo tvarkos procedūrų pažeidimo, jeigu vertintojas buvo fakulteto dekanas, prodekanas, universiteto rektorius, prorektorius arba katedros vedėjas;
      • Pasiekimų įvertinimo arba vertinimo tvarkos procedūrų pažeidimo, jeigu vertinimą vykdė Komisija;
      • Administracijos veiksmų, išskyrus skundus dėl studijų programų turinio, akademinės etikos arba darbo santykių.
    • Fakultetų apeliacinės komisijos nagrinėja apeliacijas dėl studijuojančių asmenų pasiekimų įvertinimo arba vertinimo procedūrų pažeidimo.
    • Apeliacinė komisija fakultete sudaroma per 5 darbo dienas nuo apeliacijos gavimo datos fakulteto, kurio sudėtyje yra studijų dalyko modulį dėstanti katedra, dekano potvarkiu. 
    • Fakulteto apeliacinę komisiją sudaro nuo 3 iki 5 narių, kurių vienas skiriamas Komisijos pirmininku. 
  • Apeliacinės komisijos privalo:
    • Apeliacijas ir skundus nagrinėti objektyviai ir nešališkai;
    • Gerbti posėdyje dalyvaujančių asmenų teises, laikytis lygiateisiškumo principo visų ginčo dalyvių atžvilgiu;
    • Dėti pastangas, jeigu tai įmanoma atsižvelgiant į aplinkybes, šalims sutaikyti.
  • Apeliacinės komisijos narys privalo:
    • Dalyvauti Komisijos posėdžiuose ir balsuoti visais svarstomais klausimai
    • Raštu informuoti Komisijos pirmininką ir nusišalinti nuo apeliacijų ar skundų nagrinėjimo, jei yra interesų konflikto požymių
    • Balsuoti objektyviai ir nešališkai;
    • Neatskleisti jokios informacijos tretiesiems asmenims, kuri jam tapo žinoma dėl jo darbo Apeliacinėje komisijoje;  
    • Laikytis akademinės etikos, BDAR reikalavimų, konfidencialumo įsipareigojimų.

BDAR– bendrasis duomenų apsaugos reglamentas

Apeliacijų ir skundų turinys:

  • Apelianto arba pareiškėjo (studijuojančio asmens, studentų grupės atstovo) vardas, pavardė, pagrindinė studijų programa, apelianto telefono numeris ir Universiteto apeliantui suteiktas elektroninio pašto adresas;
  • Apeliacijos (skundo) objektas (studijų dalykas, stojamasis testas, įvertinimas, vertintojas, atsiskaitymo forma, skundo atveju – skundžiami administracijos veiksmai);
  • Pasiekimų įvertinimo paskelbimo Universiteto informacinėje sistemoje data;
  • Argumentai, pagrindžiantys apelianto (apeliantų) arba pareiškėjo (pareiškėjų) nesutikimą su pasiekimų įvertinimu ir / ar konkrečius vertinimo procedūrų pažeidimus, skundžiamų veiksmų neteisėtumą; 
  • Apelianto (-ų) arba pareiškėjo (-ų) prašymas; 
  • Apelianto (pareiškėjo) parašas.

Apeliacijos ir skundai yra teikiami elektroniniu paštu vilniustech@vilniustech.lt 

Apeliacijos nagrinėjimas gali pasibaigti trimis būdais : 

  • Apeliacija tenkinama
  • Apeliacija tenkinama iš dalies
  • Apeliacija atmetama

Komisija gautą apeliaciją išnagrinėja per 30 kalendorinių dienų.

Apeliacijos pateikimas niekada nesumažina apelianto/ų darbo vertinimo. Jis gali išlikti toks pat arba pakilti , priklausomai nuo komisijos sprendimo.

Atmintinė rengta remiantis šiuo dokumentu.

Šablonus, kaip turi atrodyti apeliacija gali rasti čia!.

Jeigu kyla klausimų dėl netinkamo žinių vertinimo ar apeliacijos rašymo tvarkos, kreipkis į mus!.